کد خبر: ۶۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲

بن بست در صنعت خودروسازی اروپا

صنعت خودرو در اتحادیه اروپا در حال حاضر با بدترین ماه‌های خود از زمان همه گیری کووید ۱۹ مواجه شده است.

بن بست در صنعت خودروسازی اروپابه گزارش خودروکار -  فروش خودرو در اتحادیه اروپا در هشت ماه اول سال ۲۰۲۴ نسبت به همان دوره سال گذشته، ۲۰۰,۰۰۰ دستگاه کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود وضعیت بدتر شود.


بر اساس گزارش راشاتودی، فروش خودروهای الکتریکی هم سقوط داشته است به طوری که  فروش خودروهای برقی  ۸.۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و ۱۴۰,۰۰۰ دستگاه کمتر کمتر به فروش رفته است.
در این میان فروش در کشورهای بزرگی مانند آلمان و ایتالیا در هشت ماه نخست سال نیز با کاهش مواجه بودند و پیش‌بینی می‌شود که این روند ادامه داشته باشد.


به گفته فردیناند دودنهوف، بنیان‌گذار مرکز تحقیقاتی خودرو، تولیدکنندگان به دنبال جبران خسارات خود از طریق افزایش قیمت‌ها هستند. به طوری که ۲۰ مدل پر تقاضای خودروهای بنزینی حدود ۱۰ درصد گران‌تر شده‌اند.
دودنهوف پیش‌بینی کرد که چند ماه آینده برای صنعت خودرو بسیار دشوار خواهد بود و برآورد کرده که وضعیت بدتر از دوران همه گیری کرونا خواهد بود. به طوری که حتی کشور صنعتی آلمان به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت که بازسازی بازار تا قبل از سال ۲۰۲۶ امکانپذیر نخواهد بود.


در این میان شرکت فولکس‌واگن، بزرگ‌ترین خودروساز اتحادیه اروپا، اعلام کرده که برای اولین بار در طول ۸۷ سال تاریخ خود احتمالا اخراج کارکنان و یا حتی توقف تولید را در نظر دارد 
 بر اساس آمارهای رسمی آلمان در فصل دوم سال ۲۰۲۴ نیز با کاهش اقتصادی مواجه بوده است. ضعف در بخش خودروسازی اصلی‌ترین عامل کاهش تولید صنعتی در ماه جولای بوده و این کشور ممکن است با رکود دیگری مواجه شود.

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار